Кабінет міністрів затвердив перелік 420-ти державних підприємств, які будуть передані до управління Фонду держмайна для подальшої приватизації або для ліквідації.
За планами Мінекономіки, нових власників в рамках так званої “малої” приватизації отримають 66 держпідприємств. В Кабміні запевняють, що на приватизацію цих об'єктів є великий запит.
"Всередині країни існує великий запит на приватизацію та готовність інвестувати в колишні держпідприємства, якщо за інвестором будуть закріплені та гарантовані права власності", – запевняють в Мінекономіки.
Як розраховують у Кабміні, залучивши інвестиції, на цих підприємствах буде відновлено або модернізоване виробництво, в тому числі й експортно орієнтоване, створені нові робочі місця і це стане частиною економічної відбудови країни.
Ще 354 держпідприємства будуть ліквідовані або реорганізовані.
"В більшості випадків це юридичні оболонки, за якими немає потужностей для поновлення роботи", – зазначають в міністерстві.
Там також запевнили, що відомство буде далі продовжувати аналіз державних активів для наступних етапів тріажу держпідприємств, після чого частина з них також знайде нових ефективних власників.
"Ми поставимо крапку в історії з радянським спадком тисяч ДП, які через безгосподарність деградували до такого стану, що далі функціонувати вже не здатні", – йдеться в повідомленні відомства.
МінекономікиНагадаємо, Верховна Рада має розглянути законопроєкт №7451, розроблений Фондом держмайна та депутатами. Закон, який вже ухвалено в першому читанні, спростить приватизацію під час війни.
Документ містить зміни в частині приватизації державного та комунального майна, які умовно можна поділити на 2 групи.
І група – зміни, що запроваджуються на період дії воєнного стану:
Не проводяться аукціони з продажу об’єктів великої приватизації та їх викуп.
Не проводиться приватизація об’єктів, які розташовані на територіях адміністартивно-територіальних одиниць у зоні бойових дій або наближених до зони бойових дій, перелік яких затверджується КМУ.
Фонд держмайна щомісячно подає до Комітету ВРУ, що відає питаннями приватизації, інформацію про призначені електронні аукціони, результати продажу держмайна та пропозиції до законодавства.
Документи, які подаються для участі в електронному аукціоні, можуть бути складені в електронній формі та підписані кваліфікованим електронних підписів.
Відомості про кожного учасника аукціону є анонімними (закритими).
Розмір гарантійного внеску на електронних аукціонах об’єктів малої приватизації встановлюється аукціонною комісією в розмірі: 10 розмірів мінімальних заробітних плат – для об’єктів, стартова ціна яких становить від 1 до 500 тисяч гривень; 10 відсотків стартової ціни об’єкта приватизації – для об’єктів, стартова ціна яких становить більше 500 тис. грн.
Стартова ціна об’єкта визначається аукціонною комісією на рівні балансової вартості.
ІІ група – зміни, що не пов'язані з воєнним станом:
Установлено, що керівником (або в.о.) державного унітарного підприємства (крім підприємств, включених до переліку об’єктів держвласності, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки, або до переліку об’єктів великої приватизації держвласності), щодо якого прийнято рішення про приватизацію, може бути призначена особа за сумісництвом, якщо таке сумісництво не заборонено спеціальним законом для окремих категорій осіб. Особа може бути керівником за сумісництвом одночасно не більше ніж на 5 державних унітарних підприємствах, балансова вартість майна жодного з яких не перевищує 100 млн грн.
Тимчасово на період приватизації об’єктів спиртової та лікерогорілчаної галузі в рамках Програми реформування та розвитку спиртової галузі наявність накладеного виконавцем в процесі виконавчого провадження арешту майна Державного підприємства спиртової та лікерогорілчаної промисловості “Укрспирт” не перешкоджає продажу шляхом приватизації такого майна.
Якщо повторний аукціон зі зниженням стартової ціни визнається таким, що не відбувся, у разі якщо для участі у такому аукціоні подано заяву на участь від одного покупця, то орган приватизації приймає рішення про приватизацію зазначеного об’єкта шляхом викупу безпосередньо такому покупцеві за запропонованою ним ціною, але не нижче стартової ціни, з урахуванням зниження стартової ціни відповідно до цієї частини (на 50%).