Росія дедалі активніше застосовує штучний інтелект в інформаційній війні проти України, зокрема від початку року у соцмережах зафіксували 191 інформаційну операцію РФ, здійснену з використанням продуктів ШІ.Як зазначили в ЦПД, охоплення становить щонайменше 84,5 млн переглядів.Зокрема йдеться про: діпфейк – реалістичні, але сфальсифіковані відеозаписи, створені шляхом заміни обличчя або голосу людини; частковий діпфейк – згенерований голос накладається на реальне відео або доповнюється кадрами, яких не було в оригінальному записі; сфальсифіковані кепшн-відео – згенеровані відео, які випускаються від імені відомих медіа чи організацій; ШІ-зображення військових чи їхніх родичів – фейкові героїчні або трагічні образи для впливу на емоції підписників, збільшення переглядів, збору інформації тощо; ШІ-контент для підсилення емоційного ефекту повідомлень – використовуються переважно у соцмережі Х для формування позитивних асоціацій з РФ.ЦПД застерігав раніше, що ru-пропаганда знайшла спосіб проникати у популярні ШІ-чатботи та змушує їх повторювати «відмиті» російськими інформресурсами неправдиві наративи.«Інформаційна складова війни постійно змінюється – ворог хоче отримати нові ефективніші способи впливати на громадську думку, тож роль штучного інтелекту в інформаційних операціях РФ поступово зростає», – заявляють у ЦПД.