Національний банк України з 1 серпня змінює порядок проведення операцій з готівкою через платіжні термінали. Це торкнеться також поповнення телефонних рахунків.
Як зазначили в пресслужбі Vodafone, оновлений порядок передбачає обов’язкову ідентифікацію платника при поповненні мобільного рахунку. Ідентифікація проводитиметься шляхом відправлення на введений платником номер мобільного телефону одноразового пароля або переданого пароля за допомогою телефонного дзвінка, який платник вводить на екрані платіжного пристрою.
"Тож, із серпня цього року для оплати мобільних послуг готівкою за допомогою платіжних пристроїв платники повинні мати при собі мобільні телефони та перебувати у зоні стабільного покриття мережі", – зазначили в прес-службі.
Зважаючи на різні обставини та ситуації, в яких можуть знаходитись клієнти під час поповнення мобільних рахунків, у Vodafone обіцяють всіляко сприятиме фінансовим партнерам у використанні різних способів доставки одноразових паролів (сповіщення у месенджери, телефонні дзвінки, SMS тощо) у випадку, якщо раніше використаний спосіб буде недоступний платникові.
Крім того, у "Київстарі" надали інструкцію, як пройти додатковий етап ідентифікації у терміналах компанії
1. До внесення коштів потрібно ввести свій номер телефону, на який прийде вхідний виклик (у випадку, якщо виклик не надходить, можна замовити відправку SMS-повідомлення). 2. Для підтвердження операції необхідно ввести останні чотири цифри номера, з якого надходить виклик (слухавку брати не потрібно) або ж код із SMS чи повідомлення у месенджері. 3. Після цього можна вносити необхідну суму до платіжного термінала.
Якщо поповнюється рахунок іншої особи, необхідно:
1. Ввести номер телефону абонента, який бажаєте поповнити. 2. Під час запиту на ідентифікацію – ввести свій номер, на який надійде дзвінок, SMS або повідомлення у месенджері. 3. Ввести в поле для пароля останні чотири цифри номера, з якого надходить дзвінок або код із повідомлення. 4. Внести суму, на яку хочете поповнити рахунок абонента.
Ці інструкції актуальні лише під час поповнення в терміналах фірмових магазинів "Київстар", для інших терміналів процес може відрізнятися – необхідно діяти згідно з вказівками на екрані.
Нові правила
Національний банк України 1 серпня 2023 року посилив вимоги до внесення готівки через платіжні термінали. Відтепер квитанції повинні містити номер мобільного телефону платника.
Під час операції з унесення готівки через програмно-технічний комплекс самообслуговування (ПТКС) платник має:
ввести номер свого мобільного телефону на екрані; отримати на цей номер одноразовий пароль (шляхом повідомлення або за допомогою телефонного дзвінка); ввести на екрані одноразовий пароль, що підтверджує згоду на виконання платіжної операції; отримати квитанцію.
Ці вимоги стосуються операцій із унесення готівки для її зарахування на рахунки за допомогою ПТКС.
Водночас вимоги не поширюються на такі платежі, як:
сплата комунальних платежів (квартплата та комунальні послуги, стаціонарний телефонний зв’язок, телебачення, електроенергія, газ, інтернет, охорона); оплата квитків для залізничних перевезень (включаючи приміські); оплата проїзду в міському і приміському транспорті (включаючи оплату електронних квитків для проїзду в такому транспорті); оплата маршрутних пасажирських перевезень; поповнення проїзних і транспортних карт для проїзду в міському і приміському транспорті; сплата податків, штрафів, адміністративних послуг, зборів та інших платежів до бюджету.