Український експорт програє на світових ринках через високі логістичні витрати – експерт

Через системні проблеми з логістикою та підвищення тарифів на перевезення, українська продукція стала неконкурентною на європейському ринку. Через це промисловість скорочує обсяги виробництва та переводить працівників у вимушений простій.
Про це заявив генеральний директор метзаводу "Запоріжсталь" Олександр Мироненко.
За його словами, західні партнери на кордонах не пропускають українські вантажі у необхідному обсязі: продукція дуже довго стоїть на кордонах, а користувачі – дуже довго чекають, і в результаті шукають аналогічну продукцію у Європі.
"Інша продукція, може, і не така підходяща їм за ціною, але швидша в доставці. Тому що середній строк доставки нашої продукції – близько 30 днів. Це дуже довго, ніхто не буде стільки чекати, коли ціни на метал падають", – зауважив Мироненко.

Друга причина – підвищення "Укрзалізницею" тарифів на вантажні перевезення на 70%. Це зробило вироблення української продукції збитковим, тому підприємство відклало на невизначений термін збільшення обсягів виробництва.

"Підвищення тарифів на залізничні перевезення збільшило собівартість нашої продукції. Ми стали менш конкурентними на ринку металу, і це системна проблема, яка не дає нам збільшувати обсяги виробництва, а відповідно – збільшувати валютні надходження до держбюджету. Дорога логістика робить нашу продукцію збитковою: її немає сенсу виробляти. Ми з наступного місяця планували нарощувати виробництво і запускати третю доменну піч. Але наразі ми переглянули наші плани, і наразі ми не знаємо, коли це буде зроблено – можливо, у вересні, а можливо, і набагато пізніше", – зазначив Мироненко.

Наразі, за його словами, завод працює лише на двох доменних печах – це 50% потужності. Відповідно, 50% працівників (це близько 5 тисяч людей) відправлені у вимушений простій з виплатою 2/3 зарплатні. Щоб змінити ситуацію на краще, держава має підтримати бізнес та знизити податки і тарифи, які змушують підприємства скорочувати виробництво.
"І наші державні діячі, і бізнес повинні вирішити, на чому ми заробляємо: чи на логістиці, чи ми збільшуємо виробництво і створюємо нові робочі місця. Держава має допомагати бізнесу і сприяти його розвитку, а не давити його податками та тарифами. Тоді ми всі разом зможемо нарощувати обсяги виробництва, створювати робочі місця та збільшувати валютні надходження до бюджету", – резюмував Мироненко.

Як відомо, у першому півріччі експорт з України впав на 55,6%, а виторг від нього – на 23,7%. Причини – блокування портів та ускладнення логістики, через які собівартість української продукції виросла в рази.
Міністерство інфраструктури і "Укрзалізниця" підвищили тарифи на вантажні залізничні перевезення на 70%. Проти такого рішення виступила Європейська бізнес-асоціація та галузеві спілки.